טיפול זוגי ומשפחתי

לא פעם אנו נתקלים בקושי מול אחד מילדינו או בן/בת  הזוג ונוטים לתלות בו את האשם למקור התסכול.כמטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, אני מאמינה,שאנו פועלים כמערכת שמרכיביה משפיעים אלו על אלו.יחד נברר מהו מוקד הקושי, נתחזק ונפתח את דפוסי התקשורת במשפחה, נבדוק מהם הציפיות המודעות ולא מודעות המנהלות את חיינו, נשפר את איכות  חיינו וניטיב עם היקרים לנו ועם עצמנו.

כדי לשים את הזוגיות שלנו במרכז נפגש בקליניקה אחת לשבוע למשך כשעה , במהלכה נלמד לשכלל את ארגז הכלים הזוגי והמשפחתי ותקבלו משימות להמשך תרגול ויישום בחיי היום יום. נשלב כלים מעשיים מעולם ה CBT ( טיפול קונטיבי התנהגותי) שישדרגו את איכות חייכם באופן מיידי.

 

טיפול זוגי CBT

טיפול אישי בשיטת CBT טיפול קוגנטיבי- התנהגותי

 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי מתבסס על הבנת דפוסי המחשבה וההתנהגות של האדם המעוררים קושי ובאים לידי ביטוי בסימפטמים שונים הפוגעים בתפקוד היומיומי. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מכוון למצוא דרכי התמודדות יעילות יותר.

 

הטיפול הקוגנטיבי-התנהגותי נמצא יעיל במיוחד להתמודדות עם חרדות כגון-  חרדת בחינות, חרדת טיסות, פוביות ספציפיות (כמו פחד ממעליות) חרדה חברתית, דאגנות יתר, אובססיות, OCD ועוד. הטיפול מסייע להתמודדות עם מצבים דיכאוניים, הפרעות אכילה, תוקפנות , רכישת מיומנויות חברתיות ועוד. במוקד התיאוריה ההנחה היא שמחשבה מייצרת מציאות כדברי ויקטור פרנקל :

 

 "בין הגירוי לתגובה שלנו ישנו מרווח ובתוכו הכוח שלנו לבחור בתגובה הנכונה. ההשהיה של התגובתיות היא המפתח לחופש"

 

המחשבה היא מקור הקושי הרגשי. בעזרת לימוד ותרגול של מודל אפר"ת ועיוותי חשיבה שכיחים נוכל להביא לשינוי ולהיטיב את מצבנו.הקשר מחשבה-רגש-התנהגות הינו דו-כיווני. המחשבה והרגש משפיעים על התנהגות, אך ההשפעה יכולה להיות גם בכיוון הנגדי ולכן ישנה חשיבות רבה לאקטיביזציה, תרגול , התמודדות בעזרת חשיפה ועוד שמשפרים באופן משמעותי את ההתמודדות הבלתי יעילה - לדוגמא במצבים של חרדה או הפרעה אובססיבית- קומפלסיבית OCD .טיפול CBT הינו טיפול ממוקד קצר טווח: בין 8 ל- 15 פגישות בממוצע, כל פגישה אורכת כשעה. בסיום כל פגישה המטופל מתבקש להכין ש"ב וליישם את הנלמד במהלך השבוע. ולכן טיפול זה דורש מחויבות מאלה לתהליך הן מצד המטפל אך לא פחות חשוב מצד המטופל.במהלך הטיפול נשתמש גם בטכניקות והנחות בסיס של הגל השלישי גישת ה ACT המלמדת את האדם לזהות את סולם הערכים שלו, להתבונן על עצמנו ממקום חומל ללא שיפוטיות  מתוך מחויבות להתקרב לאדם שאנו רוצים להיות.

 

טכניקות הטיפול מיושמות בעבודה עם זוגות, ילדים, נוער ומבוגרים ומחוללות שינוי משמעותי ומיידי הנשמר לאורך זמן.

 

שח"ל 6 כפר סבא​

054-4798064​

שלח

שם מלא

שדה חובה

תודה שפנית אלינו,

ניצור אתך קשר בהקדם האפשרי​

מייל 

שדה חובה

טלפון

שדה חובה

הודעה

שדה חובה

צרו איתי קשר

בכל שאלה ובקשה אל תהססו לשלוח לי הודעה..